Aki még nem tudná, fogászaton voltam a héten. Két korábbi bejegyzésemben vannak fényképek (itt az első kép bal oldalán, és itt), amiken látszik, hogy csak át kellett mennem az úttest túloldalára, és már a rendelőnél is voltam. Tulajdonképpen az otthoni SZTK-nak felel meg, tehát állami fenntartású. Csak, hogy képben legyünk. Mivel ma már a második alkalommal tettem náluk látogatást, megosztom tapasztalataimat. 

Először is, az épület kívül-belül tiszta, gondozott. Rendkívül udvariasak voltak, mindenhol. Ja, első látogatáskor regisztrálni kell, ez ebben az épületben ingyenes. Van ugyanis egy másik ilyen - itt Poliklinikának hívják - komplexum, ahol van regisztrációs díj, de nem tudom, hogy mennyi. A fogorvos az ötödik emeleten van, felmentem, és leesett az állam. Csendes, kellemes, tiszta folyosók, rendelők. A nővérkék mosolygósak (ezt fontos kiemelni, itt ugyanis nem annyira mosolygósak az emberek). Ma másodjára voltam ott, a nővérke széles mosollyal üdvözölt, mikor felismert, az orvos egy kissé távolságtartóbb, de határozottan udvarias. Egyik ámulatból a másikba estem. :)

Hétfőn megröntgeneztek, előtte benyomott egy érzéstelenítőt, és mire a sugárzással végeztek, le is zsibbadt a fél fejem. :) Utána vidáman fúrt-faragott, és bepakolt egy ideiglenes gyógytömést. Ez a kezelés kétezer rubelbe került, ami otthon azért erős középkategória. Utána a nővér megmérte a vérnyomásom, és szörnyülködött, hogy 145/90. Én meg csodálkozva néztem, hogy ilyen alacsony? :) Ma visszamentem, ezúttal egyedült, hát persze, hogy egyből bonyodalmak adódtak. Rögtön azzal kezdte ugyanis, hogy ismét előszedte a vérnyomásmérőt, és az eredmény hangosabb szörnyülködést váltott ki belőle, ugyanis most már 160-at mért. A pert nem mondta, ebből arra következtetek, hogy az nem lépte át a 100-at. :) Én meg megnyugodtam, hogy visszatért a "normális" értékre. Ők viszont kész konzíliumot tartottak a fejem fölött, és a végén eldöntötték, hogy ők ezt így nem vállalják be, mert az érzéstelenítő is megdobná az értéket, ők meg nem vennék a lelkükre, ha a székben maradnék. Hiába mondtam nekik, hogy 180/110-ig hitelesítve vagyok, nem vették a humort (na azért nem kell itt arra gondolni, hogy folyékony oroszsággal beszélgettünk, felhívtuk a titkárnőnket, aki a múltkor velem jött, csak mostanra lebetegedett). Úgyhogy elhatározták, hogy levisznek a (tippem szerint) kardiológiára, ahol megpróbálnak soron kívül megvizsgálni. Döbbenet 2. Ott viszont nagy tömeg volt, úgyhogy az ottani nővér a vészhelyzeti tasakból adott két szem vérnyomáscsökkentőt (döbbenet 3), majd mondta, hogy holnap reggel 8-ra menjek vissza oda, megvizsgálnak, és ha a bogyók után lejjebb ment, akkor a fogászati kezelést is megcsinálják. Előzetes időpontkérés nélkül (döbbenet 4). Ez viszont ma nekem nem került pénzbe. Majd holnap. :)

Konklúzió: drágán dolgoznak, de TÉNYLEG megdolgoznak a pénzükért. Ja, és nincs hálapénz. Ha már a pénz szóba került: egyetlen komoly hátrányra azért fény derült, bár csak ebben az épületben lehet találkozni vele. Nem lehet kártyával fizetni. Nem tudom, miért, de mi megkérdeztük, és csak ennyit mondtak, indok nem volt. Viszont fent a nővér beüti a gépbe az összeget, a földszinten fizetek, és az orvos máris látja, hogy egyenlítettem.

Még valami: nem találkoztam alkesz, nemtörődöm dokival. Ez azóta a vesszőparipám, mióta egyszer Édesanyámat kellett elvinni Pesten az egyik kórházba, mert elesett, és mindkét csuklója bedagadt. Ott láttam egy dokit, aki olyan volt, mint a padlószőnyeg: faltól falig ért. Mondtam is Laci barátomnak, aki elvitt minket kocsival oda, hogy ha ez nyúl Anyához, és ráborítok valamit. Komolyan félelmetes volt.

Szóval ennyi lenne. Biztos, hogy vannak még jobb (és persze drágább) helyek is, de abban is biztos vagyok, hogy rosszabbak is. Mindenesetre első találkozásom az orosz egészségüggyel határozottan pozitív kicsengésű.

A bejegyzés trackback címe:

https://oroszhon.blog.hu/api/trackback/id/tr575246628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása