IMG_0095.jpg

A történet ott kezdődik, hogy amikor visszatértem februárban a szabadságomról, eszembe jutott, hogy szeretett nagymamámnak idén lesz a 90. születésnapja. Éppen ezért elhatároztam, hogy meglepetést szerzek neki, és megjelenek. Természetesen nem volt szabad tudnia erről, úgyhogy Édesanyámmal elkezdtünk konspirálni. Már akkor megnéztem a jegyárakat, de soknak találtam, úgyhogy még vártam. Közben elkezdtem megbeszélni unokatestvéreimmel, hogy ők is legyenek ott. Egyfelől tudtam, hogy mamának ez nagy boldgságot okoz, másrészt már én is régen találkoztam velük, és nagyon örültem volna, ha egy kicsit eldumálgatunk.

A helyzet fokozódott, amikor nagyi kórházba került. Ekkorra azonban már eldöntöttem, hogy mindenképp hazalátogatok, csak amiatt aggódtam, nehogy a nagy izgalom megviselje. Megvettem tehát a repülőjegyet, és 4-én, csütörtökön meg is érkeztem Ferihegyre. Onnan egyből irány Jászdózsa.

A történethez hozzátartozik, hogy néhányan majdnem elszólták magukat az érkezésemmel kapcsolatban, de mama szerencsére nem fogott gyanút.

Megérkeztem tehát csütörtökön. Az egyetlen (nem túl nagy) probléma az volt, hogy a születésnapi összejövetelig hátralévő napon senki ne leplezze le a tervet, úgyhogy nem nagyon mozogtam a faluban. Pénteken délután kimentem úszni egyet a falu mellett elfolyó Tarnára, ahol gyerekkoromban sok időt töltöttem. Az időjárás persze megviccelt, mert nagyjából negyed óra után elsötétült az ég, és elkezdtek cikázni a villámok, úgyhogy mehettem haza. Aztán persze kábé tíz perccel később már nyoma sem volt az egésznek.

Anya egyébként még két meglepetést tartogatott az ünnepeltnek. Először is szerdán az egyik tévécsatorna kívánságműsorába kért egy számot, másodszor Keresztatyám jóvoltából a Szabad Földben is megjelent egy születésnapi köszöntő. Az újság péntekenként jelenik meg. Én csak szombaton láttam volna először, de nem bírtam magammal, úgyhogy biciklire ültem, elmentem mama házához, és kiloptam a postaládából. Utána persze elküldtem Anyával, aki elmesélte, hogy mama nagyon meglepődött, és meg is hatódott. Aznap egyébként nem volt valami vidám, hiszen 5-én lett volna nagypapám 93 éves, de ő sajnos már több, mint tíz éve nincs köztünk.

Aztán eljött a szombat reggel, én meg nem bírtam magammal, úgyhogy megint fogtam a drótszamarat, és keresztbe-kasul tekertem a falun. Mikorra hazaértem, befutott nagynéném az unokájával, és a család egy régi barátjával, aki szintén meglepetés vendég volt. Vele elindultunk gyalog mamához, míg Anyáék kimentek a közeli vendéglőbe a svédasztalos kajákért. Én persze a családi barátot előreküldtem, hogy mama örvendezzen neki egy kicsit, majd amikor a kaja is megérkezett, beléptem a szobába. Nagyim döbbenete nem ismert határt, ő mindig is azon szomorkodott, hogy nem leszek ott, mert nem tudok Moszkvából hazaugrani. Percekig csak sírdogált örömében. Kicsivel később megérkezett unokabátyám is, majd lassan a többiek. Mindenki el tudott jönni szerencsére, úgyhogy nagy volt az én örömöm is.

Végül délután öt óra felé eljött mindenki, mert mama elfáradt, és hagytuk, hadd pihenjen. Én másnap reggel visszarepültem Moszkvába. Persze ez sem volt zökkenőmentes, az orosz határőrök folyamatosan zavarba jönnek az útlevelem láttán. :) Először is azon csodálkoznak, hogy miért nincs benne vízum. Most meg az egyik felfedezte benne az orosz Külügy hivatalos pecsétjét, ez még jobban összezavarta. Ja, és Ferihegyen találtak a reptéren egy gazdátlan csomagot, úgyhogy végignézhettem, ahogy megvizsgálják. Ez persze azzal járt, hogy arra az időre megállt a reptér élete, úgyhogy a csekkolás emiatt egy kicsit rohamtempóban zajlott.

A meglepetés teljes siker volt.

Legyél még sokáig köztünk Nagyi!

A bejegyzés trackback címe:

https://oroszhon.blog.hu/api/trackback/id/tr875400829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása