Wendiii 2012.09.08. 10:35

Az első hét

Szerintem arra fogok ráállni, hogy hétvégente írok. Egyfelől a tévémben nincs magyar szó (igen, ráfanyalodtam), másrészt otthon nincs se gép, se internet (igen, hülye vagyok, hogy a gépet nem hoztam magammal, de hát minden hibát lehet orvosolni, ugye. :)), harmadrészt hétköznap annyi a meló, hogy blogírásra nincs időm, a munkaidő végén meg mindenki örül, ha elindulhat haza, hogy otthon fáradtan ágyba zuhanjon. Mindenesetre megvigasztaltak, hogy nyáron kétszer ennyi meló van.

Ebből adaik természetesen, hogy a városban még nem jártam, de ezt ma tervezem az egyik kollégával, aki hamarosan szintén bejön a kövire, dolgozik egy keveset, aztán indulunk. A terv az, hogy megnézzük a Veréb-hegyet (az idősebbek még Lenin-hegy néven ismerhetik), aminek az a különlegessége, hogy állítólag Napóleon innen nézett le Moszkvára. Bár tanulmányaim alapján ezt nem sokáig tehette meg, mert két orosz tábornok (Kutuzov és Tél) nagyon megverték a franciákat. A 40-es években a németek nem jutottak el idáig.

Valószínűleg a Vörös teret is megtekintjük, sőt, ha már itt van a közelemben, akkor a Lomonoszov egyetemet is. Délután még tervezek valami kaját is vásárolni, hogy holnap már ne nagyon kelljen kimozdulnom (bár lehet, hogy ide még bejövök filmet nézni).

És most egy kis elmélkedés következik. Mindenki azt mondta nekem, hogy Moszkva valami elképesztően drága hely. Ebben annyi az igazság, mint mondjuk otthon. Budapesten is van nem kevés hely, ahova nem megyek vásárolni, mert nem az én pénztárcámhoz szabták az árakat. Ugyanez van itt is. Az élelmiszer nem sokkal drágább, a múltkor vettem mirelit csirkecombot, nejlon csomagolót, tejet, kenyeret, szemeteszsákot, felvágottat 350 rubelbe (egy rubel most 7 forint körül van). Ez otthon sem sokban különbözik. Mivel megkaptam az ellátmányelőleget, elkezdtem nézelődni műszaki cikkek után, a lakásba akarok még mosógépet és nagy tévét. Namost, láttam mosógépet 8000 rubelért, és mivel tavaly pont Halloweenkor bedöglött az otthoni gépem, tudom, hogy az otthoninál ez olcsóbb. Persze, lehetne venni olyat is, ami 20 ezerbe kerül, de nekem minek? A lényeg, hogy kibírja a négy évet, nem? Ráadásul kinéztem egy tévét 30 ezer rubelért (szerintem otthon ez is drágább), ami 50 colos (127 centis), és mindent tud, amit az otthoni is tudott, sőt (természetesen) még többet is.

A bejegyzés trackback címe:

https://oroszhon.blog.hu/api/trackback/id/tr394762645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása