Wendiii 2012.09.29. 10:14

Lassan egy hónapja

Igen, hétfőn lesz egy hónapja, hogy kint élek Moszkvában.  Ha ezt öt éve mondja nekem valaki, akkor bizisten kiröhögöm. Emlékszem én még arra, hogy az 1989/90-es tanévben megszüntették a kötelező orosz nyeltanulást, és hirtelen senki nem is akart a továbbiakban tanulni. Nekem viszont nem lett volna vele problémám, ha nem következett volna utána az a mondat, hogy "de aki eddig is tanult, annak továbbra is kötelező marad". Na EZZEL vették el a kedvem, és utána már nem is akartam semmivel foglalkozni, ami kapcsolatban van az oroszokkal. Pedig ha előre láttam volna a jövőbe, akkor tuti, hogy legalább középfokú orosz nyelvvizsgám lenne már néhány éve.

Egyébként megérkezett a gépem, és működik is, ezer köszönet érte Édesanyámnak, aki elkövette a csomagolást, valamint kollégám édesapjának, aki bevitte a Külügybe. Most már csak a hangosítást kell megoldani, és szép lesz az élet. Hétfőn elintézzük az internetet is (most már tényleg), és elvileg a hét második felében már otthon is lesz.

Hétfőtől lesz konyha is, tehát nem kell állandóan azon agyalnom, hogy most mi a fenét egyek ebédre. Egyelőre csak fél adagokat vettem, azért ki kell próbálni, bár állítólag nagyon jól főz az új  konyhafőnök. A másik ok pedig az, hogy hallottam olyan hírt, hogy az itteni szakács akkora adagokat ad, hogy a fél adagot is alig bírja az ember megenni. Hozzátenném, hogy akkora az ember, hogy egy rinocéroszra is teljes árnyákot vet, én mellette csak ilyen egyszálbélű girhes kis alaknak tűnök. Kipróbáltam. :) Mindezek tetejébe csak 360 rubelbe került az egyheti kajám, levessel főfogással, tehát nem egy egetverően drága, azt meg a jövő héte fogom megírni, hogy mennyire is jó valójában. Ráadásul még reggelit, tízórait és uzsonnát is vehet magának a megfáradt jómunkásember, ha akar, mindössze 10 rubelér árul szendvicset, és hasonlókat.

Ma egyébként kicsit késve indultam vásárolni, olyan negyed 10 magasságában, úgyhogy az ASAN-ban megtapasztaltam a tömeget. Ráadásul most én is átéltem azt, amit eddig csak a kollégák elbeszéléseiből ismertem: ezek itt nincsenek tekintettel senkire és semmire. Olyan lazán tolta át a lábamon a bevásárlókocsit, mintha ott sem lettem volna, pedig nem fogytam annyit.

Bulvár híreink következnek:

Egyébként tényleg fogytam, ugyanis az egyik farmerom, ami korábban eléggé feszült rajtam, most könnyen felugrott rám, én lepődtem meg a legjobban. De egyáltalán nem bánom, mert azért az otthoni súlyom nem volt kellemes. Remélem, ezzel a kiküldetéssel is úgy fogok járni, mint anno a katonasággal: bevonultam 95 kg-val, leszereltem 84-gyel, egy év múlva. Mondjuk nem szeretnék évente 11 kilót fogyni, mert bár mindenki örülne a fogyásnak, azért megrémülnének, ha 70 kilót vinnék haza 2016-ban. :)

Időjárásjelentés:

Tegnap moszkvai mértékkel mérve nagyon meleg volt, 24 fok délután 3-kor. Ehhez képest mára már erős szél van, borult idő, és szerinte este esni is fog. Szakértők szerint már nem is lesz ilyen meleg idén, innentől elkezd hűlni a levegő, és meg sem áll márciusig.

Ja, még valami: szerdán az egyik konzullal Németországban voltam. Na jó, nem kell szó szerint venni, itt van tőlünk 100 méterre a német nagykövi, és bementünk a kantinba meginni egy jó sört. Én valami búzasört ittam, a konzul meg egy barnát, összesen 9 euróért, ami ugyan több, mint otthon, viszont ár-érték arányban még mindig köröket ver az otthonira. Mint mondtam, itt nem nagyon lehet beülni sehova, mert minden aranyárban van, úgyhogy csak az ilyen helyek maradnak, na meg az otthon sörözés, de mint tudjuk, ökör iszik magában.

Ma este visszaér Magyarországról az a kedves házaspár, akik segítettek átvészelni az első napok nehézségeit. A kolléganő még írt is egy levelet nekem, hogy nincs-e szükségem valamire, ne hozzanak-e valamit. Tényleg vannak még kedves, jószándékú emberek a világon.

A bejegyzés trackback címe:

https://oroszhon.blog.hu/api/trackback/id/tr954809589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása